Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv psa na pohybovou aktivitu u lidí se zdravotním postižením
Neubergová, Kristýna ; Migdauová, Alena (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Vliv psa na pohybovou aktivitu u osob s poraněním míchy užívající ortopedický vozík Cíl práce: Cílem bakalářské práce je prokázat, že osoby po poranění míchy, kteří vlastní psa, mají více pohybové aktivity než osoby se stejným postižením bez psa. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle Světové zdravotnické organizace. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kvalitativního šetření. Forma sběru dat byla prováděna pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI". Objektivní pohybová aktivita byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Každému účastníkovi výzkumu byl zapůjčen akcelerometr, který sloužil k měření jeho pohybové aktivity. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Poté jsem společně s probandy provedla subjektivní měření jejich pohybové aktivity v podobě osobního rozhovoru PARA-SCI, při kterém jsem si zapisovala jejich veškeré pohybové aktivity do záznamového archu PARA-SCI rozhovoru. Následně jsem porovnala výsledná objektivní data z akcelerometrů se subjektivními daty z osobních polo-strukturovaných rozhovorů PARA-SCI. Cílovou skupinou pro výzkum byly osoby po poranění míchy užívající ortopedický vozík. Výsledky: Jako přínos výzkumného projektu...
Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa
Neubergová, Kristýna ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň pohybové aktivity (PA) osob po poranění míchy, které vlastní psa, a to pomocí objektivních a subjektivních metod. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle kanadské směrnice Physical Activity Guidelines for Adults with Spinal Injury. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kombinovaného kvalitativně-kvantitativního šetření u 5 mužů s míšní lézí ve věku 29-66 let (z toho 4 kvadruplegici). Subjektivně byla PA hodnocena pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI" The Physical Activity Recall Assessment for People with Spinal cord Injury. Objektivní PA byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Výsledky: Průměrná PA u výše uvedených probandů byla dle akcelerometru 2166,3 minut, zatímco dle dotazníku PARA-SCI to bylo 1558,8 minut, rozdíl mezi výsledkem z obou metod nebyl statisticky významný. Při srovnání úrovně PA hodnoceného souboru s kanadskou směrnicí lze říci, že naši probandi doporučení splňují. Klíčová slova: paraplegie, kvadruplegie, invalidní vozík, pes, intenzita zatížení, akcelerometr
Hledání možností v rozvíjení pohybových činností u dětí v MŠ
JÍLKOVÁ, Markéta
Název a hlavní téma mé bakalářské práce je Hledání možností v rozvoji pohybových činností u dětí v mateřské škole. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Cílem bakalářské práce je motivovat děti k pohybovým činnostem pomocí cvičebního programu a k tomu ukázat prospěšné zdravotní cviky, které jim pomohou se správným držením těla. Teoretická část je zásadně věnována základním pedagogicko-psychologickým pojmům předškolního věku. Věnuje se fyziologickému vývoji, rozvoji pohybových činností u dětí v mateřské škole, správnému a vadnému držení těla, významu cvičení s náčiním u dětí a stavbě cvičební jednotky. Praktická část zahrnuje cvičební program pro děti, metodu zúčastněného pozorování, která je zaznamenána formou sebereflexe a rozborové činnosti. Závěrem byl zjištěn zájem o pohybové činnosti u dětí a jejich vztah k pohybu pomocí pozorování.
Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa
Neubergová, Kristýna ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň pohybové aktivity (PA) osob po poranění míchy, které vlastní psa, a to pomocí objektivních a subjektivních metod. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle kanadské směrnice Physical Activity Guidelines for Adults with Spinal Injury. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kombinovaného kvalitativně-kvantitativního šetření u 5 mužů s míšní lézí ve věku 29-66 let (z toho 4 kvadruplegici). Subjektivně byla PA hodnocena pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI" The Physical Activity Recall Assessment for People with Spinal cord Injury. Objektivní PA byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Výsledky: Průměrná PA u výše uvedených probandů byla dle akcelerometru 2166,3 minut, zatímco dle dotazníku PARA-SCI to bylo 1558,8 minut, rozdíl mezi výsledkem z obou metod nebyl statisticky významný. Při srovnání úrovně PA hodnoceného souboru s kanadskou směrnicí lze říci, že naši probandi doporučení splňují. Klíčová slova: paraplegie, kvadruplegie, invalidní vozík, pes, intenzita zatížení, akcelerometr
Vliv psa na pohybovou aktivitu u lidí se zdravotním postižením
Neubergová, Kristýna ; Migdauová, Alena (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Vliv psa na pohybovou aktivitu u osob s poraněním míchy užívající ortopedický vozík Cíl práce: Cílem bakalářské práce je prokázat, že osoby po poranění míchy, kteří vlastní psa, mají více pohybové aktivity než osoby se stejným postižením bez psa. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle Světové zdravotnické organizace. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kvalitativního šetření. Forma sběru dat byla prováděna pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI". Objektivní pohybová aktivita byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Každému účastníkovi výzkumu byl zapůjčen akcelerometr, který sloužil k měření jeho pohybové aktivity. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Poté jsem společně s probandy provedla subjektivní měření jejich pohybové aktivity v podobě osobního rozhovoru PARA-SCI, při kterém jsem si zapisovala jejich veškeré pohybové aktivity do záznamového archu PARA-SCI rozhovoru. Následně jsem porovnala výsledná objektivní data z akcelerometrů se subjektivními daty z osobních polo-strukturovaných rozhovorů PARA-SCI. Cílovou skupinou pro výzkum byly osoby po poranění míchy užívající ortopedický vozík. Výsledky: Jako přínos výzkumného projektu...
Analýza životního stylu klientů ve vybraných pobytových zařízeních
VAŘEKOVÁ, Barbora
Tato diplomová práce se zabývá životním stylem seniorů ve vztahu s aktivizačními programy ve vybraném výzkumném zařízení. Teoretická část se zaměřuje především na proměny týkající se stáří a s tím spojena aktivita seniorů v jejich volném čase. Součástí je také popis sociální pečovatelské služby daného zařízení, kde probíhalo výzkumné šetření.Zde byl použit kvalitativní výzkum složený z metody rozhovoru a pozorování. Pro zjištění výsledků bylo vybráno pět aktivních klientů a jedna aktivizační pracovnice.
Pohybový režim u dětí po vyléčení leukemie
Kořínek, Vít ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Pohybový režim u dětí po vyléčení leukémie Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je sledování hodnocení pohybového režimu u dětí, které prodělaly léčbu leukémie ve fakultní nemocnici v Motole. Na základě odpovědí budeme hodnotit předchozí a současný stav pohybového režimu u dětí. Dále se zaměříme na vliv herních konzolí s pohybovým snímačem v průběhu léčby. Dalším cílem je vymezení doby, ve které se děti začleňují zpět do školního prostředí. Posledním cílem je zjištění, jaký je průměrný věk, a kterou formou leukémie děti nejčastěji onemocní. Metody: Pro účely bakalářské práce byly využity celkem dvě metody. Pro určení pohybového režimu u dětí v této práci byl vytvořen anketní dotazník. Druhá použitá metoda byla formou rozhovoru. Rozhovor byl proveden s ošetřujícím lékařem. Výsledky: Celkově se daného zkoumaného vzorku zúčastnilo celkem 41 bývalých pacientů. Jednalo se o 22 chlapců a 19 dívek. Nejčastěji se u dětí vyskytovala akutní lymfoblastická leukémie, která zaujímá až 75 % všech dotazovaných. Průměrný věk byl 9, 6 let. Celkem 36 dětí (88 %) se před diagnózou věnovalo pohybové aktivitě. Chlapci se věnovali především sportům kolektivním, děvčata individuálním. Návrat ke stejné pohybové aktivitě zaznamenáváme u 20 dětí (56 %). Častější návrat zaznamenáváme u chlapců, kteří se před...
Rozvoj základních lokomočních dovedností prostřednictvím her a PČ u dětí předškolního věku
Kašparová, Alena ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Panáčková, Michaela (oponent)
Charakteristika práce: Mezi základní lokomoční dovednosti řadíme chůzi, běh, skok, lezení a házení. Jejich rozvoj je ovlivněn především hrami a pohybovými činnostmi. Zvládnutí těchto dovedností zaručí dětem správný tělesný vývoj a také vytvoří nezbytné předpoklady pro osvojování těžších a složitějších dovedností. Úroveň základních lokomočních dovedností hodnotíme pomocí diagnostických prostředků. Cíl a smysl práce: Ve své práci jsem vytvořila inspiromat her a pohybových činností. Tyto hry a pohybové činnosti rozvíjí a zdokonalují základní lokomoční dovednosti, tedy chůzi, běh, skok, lezení a házení. Tato práce inspirovala nejen mě, ale slouží také jako inspirace pro pedagogy a cvičitele. Činnosti obsažené v inspiromatu slouží k rozvoji a zdokonalení základních lokomočních dovedností předškolních dětí. Řešení problému: Se skupinou chlapců a dívek ve věku 5-6 let v mateřské škole Sluníčko prováděl pedagog mnou navržené hry a pohybové činnosti získané na základě literatury, letité praxe a vlastních nápadů a zkušeností. Na základě pozorování jsem vytvořila inspiromat, do kterého jsem zařadila právě hry a pohybové činnosti, které se v práci s dětmi ukázaly jako nejvhodnější. Inspiromat je rozdělen na oddíly dle základních lokomočních dovedností - chůze, běh, skok, lezení, házení. Též je zde oddíl...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.